Khamis, Oktober 13, 2016

Rohani Juga Perlukan Makanan..

...
Keimanan diri kita yg sebenar akan dapat kita lihat bila waktu kita bersendirian..jangan pernah putus zikir dalam hati.ajar hati untuk terus lafazkan zikir walau x dizahirkan dgn mulut..
...
Perkara misteri @ mistik tu Kat mana2 pun kita x dapat lari..even Kat sekeliling kita pun ade je yang bersama kita,cuma kita ke x nampak sebab hijab yang menutup mata kita..
...
Apa pun, Alhamdulillah dapat ilmu baru hari ni..jangan ingatkan duduk2 saja gitu semuanya melalaikan..terima kasih sebab ajarkan aku sesuatu yg baru untuk aku belajar dan amalkan..
...
(Rabu , 12/10/16)

Isnin, Oktober 10, 2016

Mencipta memori manis zaman study...

...
Siapa sangka semudah ini membina jambatan persahabatan.. Daripada masuk ke kampus tanpa kenal seorang teman pun,hinggalah sekarang,sahabat2 mereka pun aku kenal baik.. Bukan mudah untuk aku baik dengan orang yang baru aku kenal,tapi mengenali mereka buatkan aku tak janggal nak zahirkan perangai aku yg sebenar.,malah aku rasa rapat dgn mereka..belajar,berjalan,makan2,ketawa dan melawak bersama..saling meminta maaf jika merasa bersalah,risau bila salah seorang dari kami sakit @ ditimpa masalah,sedih bila ada antara mereka yg ditimpa musibah,saling menegur jika ada yg buat kesilapan,concern bila ada yang stress dengan masalah sendiri, berkongsi hobi yg sama,saling membantu saat ada yg memerlukan bantuan....ibarat adik beradik dalam sebuah keluarga..
...
Namun, 
...
Akan ada suatu ketika kita pasti berpisah membawa haluan kehidupan masing2...mungkin ada yang meneruskan pelajaran lagi,mungkin ada juga yang telah mendirikan baitul muslim,malah pasti akan ada yang pergi x kembali,pulang ke dunia yang abadi...semoga silaturrahim yg terbina ni berkekalan walaupun suatu hari nt kita masing2 dah bergelar 'atuk' & 'nenek' ...
...
InsyaAllah...