Selasa, Disember 11, 2012

Pertemuan Pertama.....~

 
 
Alhamdulillah masih diberi peluang untuk terus bernafas sehingga kini..hampir 2 minggu lebih tak mengadap blog ni..rase macam kesal pulak sebab x dapat nak update selalu lantaran dah mula sibuk dengan semester baru..tapi x kisah laa..walaupun lambat,aku tetap nak share..
 
tarikh keramat 25/11/12...hari yang ditunggu-tunggu my first date with my lovely sista dalam alam maya,kak Kina..berdebar juga rasa hati ni memikiorkan ape yang bakal aku buat bila berjumpa face-to-face dengannya..hehe cuak kott..turun jer dari asrama,dah ternampak 3 orang kanak2 tengah duduk2 di pondok depan surau..heee mesti anak2 kak kina..n tepat jangkaan aku..ternampak kak kina dibelakang sana..kami bersalaman dan berpelukan mesra.anak2 kak kina,ismail dan hanis pun sopan bersalam denganku..buat aku teruja tengok dorang..comel2 semuaanya..nak2 lagi bila si kecik akil hulur tangan untuk bersalam sama..ku cubit pipinya.geram sebab comel sangatt..>_< hehehh...aku x sangka sebab ismail nampak mesra dengan ku macam dah lama berkenalan je...rupanya kak kina selalu bercerita dengan anak-anaknya tentang aku..tterharu sangat....hehe comel je mulut si kecil tu berceloteh,riuh menyebut ''kak mar,kak mar'' denganku...
kereta bergerak,aku diam membisu..heee macam x caye jer aku boleh jadi pendiam jap..hihi,,,segan deyh dengan zauj kak kina yang memacu kereta.kesian pulak aku biarkan kak kina je yang banyak berceloteh..heee asiff jiddan sayang,kak kina...~_~..
tapi part yang aku tak boleh tahan nak gelak tu bila ismail,anak sulung kak kina duduk rapat denganku dan berbisik,''ummi ade hadiah untuk kak mar''...aku pandang wajahnya yang ceria tu sambil tanya dia smula,''iye jer abang ni..''..''iyer kak mar.x caye,cuba tengok ni.'' sambil tunjukkan kotak hadiah yang comel kepadaku..serentak dengan tu kak kina riuh suruh mael simpan balik hadiah tu sambil tergelak..aku x mampu nak cakap ape lagi dah..gelak jer dari tadi...hehehe geli hati betul dengan si mael tu...^_^
destinasi kami yang pertama : galeria kotaraya..
 
hari ke-3 ekspo buku di sana..ekceli semalamnya aku dah pergi dengan kak rathiah dan 'sepupu' dia sebab dia ajak teman dan balik pada malamnya..dan pergi lagi hari ahad esoknya dengan kak kina pulak..hehe tersangatlah lepak badan ni..tapi happy nak dating untuk kali pertama dengan kak kina punye pasal,terus hilang x terasa dah penatnya..hehehe...
seriously aku rase aku xde modal nak bercakap dengan kak kina..kelu lidah dibuatnya..mungkin kali pertama berjumpa agaknya,jadi aku rasa sedikit kekok..huhu..2 jam berjalan sekitar gerai buku yang ada,berbual dan membeli buku bersama..terasa singkat masa berjalan..macam-macam benda yang jadi dan buatkan aku sering tergelak geli hati..salah level nak ke ekspo,akil jeles tengok aku jalan berdua dengan kak kina,ismail dan hanis yang aktif berlari sini sana,..terhibur sangat hati ni bila tengok kak kina 1 keluarga..bahagia dan ceria dengan kasih sayang..:-D
tamat aktiviti meronda sekitar ekspo buku,kami ke kedai makan pula.ke warung yang femes dengan sate wak rado katanyer..hehe aku ikut je sebab aku masih x tahu jalan2 sekitar jb ni...singgah maghrib di masjid berdekatan..dan tibalah waktu  dimana aku dibuli oleh 3 orang budak tecikk ni sementara kak kina dan zaujnya,abang nain solat maghrib berjemaah dengan jemaah lain..wahh...tersangatlah hyper budak-budak bertiga tu..nak2 lagi si kecik akil,berlari sana sini..nak didukung,x mau..last2 aku la yang jadi pengejar setia..hohoho...
aktiviti kemuncak,berehat di sekitar danga bay sambil makan satey..haa x pernah dibuat orang kn?..tapi kitorang buat..hehe...sempat la jugak kami bergambar berdua sebagai kenangan bersama..=)...sementara zauj kak kina bawak budak2 naik train,aku dan kak kina jalan2 sekitar situ sambil berborak-borak ditemani peneman setia,si kecik akil...haha...jeles betul dia bila tengok aku rapat dengan umminye...ish3...

jam 10.30 : kami selamat sampai di marsah..rasa x puas lagi bersama,berbual mesra..yang paling buat aku terharu,bila kak kina serahkan sendiri hadiah berupa niqab padaku...(walaupun dah x suprise sebab mael dah kantoikan dulu) hehe..kami bersalaman dan berpelukan sebelum berpisah..bila naik hostel dan bukak hadiah kak kina bagi tu,sriyes rase nak menangis bila tengok niqab yang cantik dalam kotak yang comel tu..:)...
::bersyukur sangat sebab Allah temukan aku dengan kak kina.dan benarkan aku menjalin ukhwah dengan kak kina..terubat rinduku pada akak nun jauh di mesir...Allah gantikan akak yang baru dari pasir gudang..terima kasih sangat-sangat kakakku sayang.:-D <3 <3
 
 
Antara gambar sebagai kenangan..;-)




4 ulasan:

Unknown berkata...

One simple word: Jeles.... Hahhaha....Moga2 kita pulak yg berkesempatan nak jumpa nanti ok..Mar kena taip mcm ni jugak utk faten dgn Iz...Haha. :)

Cik Unggu Lavender berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Cik Unggu Lavender berkata...

hehehe takmau jeles la kak faten syg..first time dating kot..hehe...insyaAllah,..amiinn...boleh ajer...make sure tngkap pic byk2 k..nt mar masukkan dlm blog..;)

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum sis. Name saya Chan, tinggal di Pasir Gudang. Saya ingin tahu lebih tentang niqab sebab baru-baru ni saya attracted dgn niqab. Tapi kawan2 saya skrg xde yg pakai niqab dan keluarga non muslim (saya sorg je chinese muslim) so mcm risau xdapat istiqomah. Jika sis x keberatan, boleh saya dpt kn email sis? Ataupun minta sis email saya - yjchan1011@hotmail.com. Terima kasih.