Selasa, Februari 22, 2011

Kisah di Satu Petang...

   


....hurm,,hari ni ade story nk kongsi ngn smua org kt sini...tentang mak dan abah aku.walau bertahun melayari rumahtangga,kemesraan tetap kukuh hingga sekarang.ikuti kisah ini,,,

         ..  hari ni,mak aku yang hantar adik bongsuku ke sekolah petang.tidak seperti hari-hari yg lepas,ayahku yang menghantar sebelum dia bersiap utk ke tempat kerja semula.tapi hari ni,mak yang hantar coz abah ada hal kt UITM.

    mak pun mula masuk gear,bersedia untuk keluarkan kereta dari garaj umah.dan x semena-mena,terdengar bunyi yg kuat.seperti bunyi geselan.aku,yang bru sahaja selesai solat,cepat2 keluar ke ruang tamu dlm keadaan berkain telekung..huhu..abah pun nampak terkejut.dia bertanya padaku,''bunyi ape tu kak lang?..bkn maen kuat lg,,mak ko langgar ape2 ke td?..''..''ntah,,tp td dgr mcm bunyi benda bergesel.''..haa..ni msti mak ko terlanggar ape2 mse nk kluar td..abis la gen 2...abis,abis...'' abah bersungut smbil buat muka tensionnya...
      mne abah x tension,2 minggu lepas pintu kereta dpn,di bahagian pemandu tu bru je di baik-pulih dan dicat semula lantaran kemik serta calar teruk akibat tergesel tiang garaj kereta..tp bukan mak yg buat,tp satu-satunya abg aku tuh..oleh krna trlalu excited dpt lesen kereta,dia buat sndiri tnpa pedulikn nasihat mak..mse nk msukkan gen 2 ke dlm garaj,time tu la pintu depan bergesel dgn tiang garaj..pucat muka dia..hehe..nsib baik abah x ngamuk..cuma bising skit jer..berbalik pada crita mak aku td,,abah tnggu mak balik di muka pintu..bila mak smpai di rumah,,abah dah bersuara,''hai,,langgar ape lak kli ni,su...''..smbil membelek kesan calar pada bhgian dpn kereta.mak mnjelaskn,yg scara tidak sgaja tergesel ngn tiang garaj coz kereta rapat sgt..abah hnya menggeleng kpala..,''ape nk dikata,,bini punya psl..''aku hnya tersengih melihat kedua-duanya.

suka sangat melihat telatah mereka berdua..tetap mesra...smua benda boleh dibawa bergurau..walaupun abah nmpak garang,tp jika diselami dirinya,ianya nyata berbeza.luaran nmpak garang,ttpi dlmn,penuh dgn kasih sayang... semoaga berkekalan kasih mereka hingga ke akhir hayat...:-)

2 ulasan:

gadispayung berkata...

aww aww.,,msti kaw trbayang2 mse akn dtang ko plak nnti.,,hehe

Amyra_Mayra berkata...

uhuhuu dak aih...just seronok tgok dorang...kasih sayang sntiasa harum memekar..