Jumaat, Mei 02, 2014

Seminggu yang bermakna...~~

        Alhamdulillah..'ala kulli hal...rasmi sudah bergelar umur 21 tahun..semoga umur yang bertambah ni bergerak seiringan dengan ilmu yang dipelajari.semoga semakin bertambah,bertambah dan bertambah..
dihujani dengan kata2 ucapan dan doa dari rakan2 baik di alam maya mahu pun di inbox phone sememangnya menggembirakan..tapi tidak sehebat tatkala aku dihujani dengan kata2 ucapan ''selamat hari jadi,cikgu !.."..serta usaha mereka melakukan kejutan untukku...itu ternyata membuatkan aku sangat terharu...sebak,gembira,terkejut menjadi satu...tak terungkap di bibir...

*THROWBACK . . . . . . . .

       seperti biasa,jam 4 petang aku akan masuk ke kelas tahun 5 untuk mengajar..mata pelajaran ibadat,pada hari ini..agak aneh bila melihat kelas mereka dari depan bilik guru,agak senyap..tidak riuh seperti selalu..aku melangkah masuk ke kelas,dan melihat beberapa orang pelajar aku sudah berada di hadapan,dan mempersembahkan hasil kreatif lakaran mereka di papan hitam..tertera kata-kata :

'' SELAMAT HARI JADI CIKGU MARYAM & NADIRA.....DARIPADA 5 BUKHARI...KEPADA CIKGU MARYAM & NADIRA.."

     berserta corak2 dan tanda tangan murid2 lain..kemudiannya mereka menyanyikan lagu 'SELAMAT HARI JADI" & "ALLAH SELAMATKAN KAMU"...beramai2...ada juga yang memberikan hadiah dan kad ucapan..

Allah..Allah..Allah..

     tak terucap rasanya kata-kata daripada mulut ini..hanya senyuman yang mampu aku ukirkan kepada mereka..ralit aku menatap hasil lakaran kreatif mereka di papan hitam,bersama senyuman yang tergaris di bibir..untuk menggambarkan betapa aku menghargai usaha mereka untuk menceriakan dan menggembirakan aku...

       minggu itu boleh dikatakan agak sibuk disekolah..sibuk menyiapkan folio dan buku persediaan,..melatih murid untuk pertandngan syarahan bahasa melayu tahap 1,..tapi sedaya upaya ku cuba luangkan masa untuk murid2 tersayang..
      pada hari khamis di minggu yang sama,aku menjamu murid2ku dengan kek coklat hasil buatan tangan aku sendiri,..(sanggup buat daripada pagi,sampai pukul 11 lebih baru selesai semuanya..memang terasa penatnya..sayang murid punya pasal,..huhu..>_<...)..
      kek ni sebagai tanda terima kasih dan juga hadiah untuk mereka yang pernah aku janjikan sebelum ni..hadiah kerana menang dlm kuiz berkumpulan,merangkap hadiah kerana telah berkelakuan baik dan sangat2 membantu aku sewaktu aku di selia kali terakhir beberapa minggu yang lalu...juga merangkap hadiah hari lahir untuk murid2 yang telah berlalu dan akan datang..(nak bagi hadiah selalu,x mampu..jadi ini sahaja lah yang mampu aku berikan untuk mereka...)..
lagi terharu bila salah seorang murid datang kearahku dan menyuapkan kek ke mulutku dengan tangannya sendiri..(sampai cemburu murid2 ku yang melihatnya..hehe..)...sungguh,...aku rasa sangat tersentuh saat itu... :')

       seronok melihat mereka makan dengan penuh berselera...ceria je muka masing2...wajah2 yang ceria itulah yang aku renung satu persatu tanpa rasa jemu..rasa sedih menjentik hati...mungkin selepas ini aku akan merindui wajah2 ceria mereka..gelak tawa dan kenakalan mereka...
terima kasih murid-murid,cikgu..terima kasih untuk seminggu yang penuh bermakna ini...<3
sayang 5 Bukhari...<3 <3


                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Tiada ulasan: