Sabtu, Mei 21, 2016

TIKA RINDU BERTAMU.


Makin di ingat,semakin rindu pada kenangan sewaktu belajar di marsah.saat aku mengenali siapa diri aku.mengenali sahabat2 1 kolej,keluarga besar kpij,belajar asas2 kefasilitatoran,belajar mengendalikan program dgn pelajar2 sekolah,belajar cara bercakap di khalayak audiens,mengenali keluarga THJ,belajar mengenal kitab2 muktabar secara bertalaqqi,dan macam2 lagi.

Jujurnya,aku sangat berterima kasih pada keluarga besar kpij yang banyak mendidik aku untuk tampil lebih berani dan yakin pada diri untuk bercakap dgn audiens,dan juga kreatif dalam mengendalikan program walaupun tidak lah sehebat mereka yg lebih senior.macam2 yang abang2 dan akak2 ni perkenalkan aku dengan style kpij.budaya 5S,jambori dan PMG,kenangan2 bersama adik2 marsah dalam berprogram,perkenalkan aku dengan keluarga angkat mereka,Mak Sal Dan Pak Hussin.sangat bersyukur,meskipun aku sering timbul dan tenggelam jauh dari mereka.

Tapi,semuanya berubah seiring dengan berlalunya waktu.aku semakin jauh dengan mereka,.dan semakin lama aku terasa segala ilmu2 kefasilitatoran yang aku pelajari daripada mereka semakin luntur dan luput dari ingatan.mungkin kerana aku sudah jarang mengaplikasikannya,aku jadi lupa.itu silap aku.tapi apa sebabnya?..biarlah cuma aku sahaja yang tahu jawapannya..mungkin kita ditakdirkan untuk mengenali dan menjalin ukhwah tapi bukan seperti dulu,kerana setiap orang ada pendapat dan pendirian hidup masing2.tapi tak bermakna kita bermusuhan kerana aku masih menghormati dan menyayangi kalian sebagai abang dan kakak yg selalu caring dan banyak memberi aku tunjuk ajar.mustahil aku x merindui kalian.

Aku selalu berharap semoga 1 hari nanti kita dapat bertemu dan berkumpul semula seperti saat pertama kali kita berkenalan.bertemu bukan atas nama jemaah,namun atas dasar 'ukhwah fillah'  yang selalu disebut2 saat kita sering bersama suatu ketika dahulu...Bila?..entahlah..bila sampai masanya kot..mungkin pada hari bahagia aku atau pun pada hari pemergian aku,siapa tahu kan?..

Tiada ulasan: