Sabtu, Mac 15, 2014

Oh My Praktikum~


Alhamdulillah,sedar tidak sedar tempoh praktikum mengajar sudahpun masuk trimister yang terakhir...(dah macam tempoh orang mengandung la pulak yer..:-P..)..masih berbaki 4 minggu lagi untuk dihabiskan..teringat awal2 mula praktikum (minggu pertama) bulan 1 yang lepas..fuhh sampai x tidur 3@4 hari tu menyiapkan kerja2 yang baru bermula..

mesti orang akan pelik,ape la yang aku buat beria-ia sampai x tidur kan?..haa bukan korang yang baca ni je yang pelik..mak abah and adik beradik aku pun pelik..huhu..sebenarnya minggu pertama tu aku kelam kabut sediakan folio,ditambah dengan Rancangan Pengajaran Harian (RPH) yang opkoz nye kene buat tiap hari berserta ABM...aku ni jenis yang lambat sikit,jadi memang kelam kabut la dok perah otak nak buat RPH and cari idea untuk buat ABM (pun hari2)..haa giler stress dibuatnya...kadang2 tu sedih jugak sebab family x faham kesibukan yang aku alami,jadi bila aku mengadu penat pada dorang (mintak simpati la konon nye..),dorang sound aku balik..huhu sampai hati betul..mujur ada kawan sekelas yang faham..sebabnye dia berpartner dengan aku kt sekolah utk praktikum ni..jadi kami saling berkongsi rasa dan masalah bersama..(sebab dia pun rasa perkara yg sama macam aku..hihi..
Alhamdulillah,bersyukur sangat sebenarnya sebab aku dapat sama2 praktikal dengan kawan sekelas aku,kak Husna...dia nampak releks jer hehe mungkin sebab dia dah ada pengalaman mengajar sebelum ni..jadi dia mungkin dah terbiasa..so,aku banyak belajar dengan dia,dan jadikan dia sebagai tempat rujukan aku kalau ada yang aku x faham..(selain guru besar & guru pembimbing)..dan memandangkan kami masing2 punyai perangai yang gila2,sekali gus buatkan aku rasa seronok dan selesa bersama dia..nak2 lagi,kitorang berkongsi meja guru yang sama...haa ape lagi,ber'jemah' sakan la kitorang..even jumpa hari2,pasti ade je cerita yang nak di bualkan..hehe..
tu belum lagi sentuh cerita tentang gelagat murid2 yang kami berdua ajar....macam-macam perangai..kadangkala gelagat mereka yang comel tu la mampu hilangkan stress dan rasa sedih dalam hati..dan kadangkala jugak,perangai mereka yang comel tu laa buatkan aku x sampai hati nak marah mereka lama2...cepat je sejuk hati ni melihat telatah mereka..=)..

Tiada ulasan: