Sabtu, Mac 15, 2014

memilih yang Mencintai atau Dicintai?..



orang selalu kata kalau nak pilih teman hidup,pilihlah lelaki yg mencintai dan menyayangi kita..dan bukan pula orang yang kita cintai dan sayangi...sebab apa,haa mane la aku tau..aku bukan dokter cinta pun..:-P..

tapi bila difikirkan semula,kedua-duanya betul je..x kisah la siapa pun pilihan hati kita,asalkan orang tu mampu menerima kekurangan dan kelebihan yang ada pada pasangan masing2..tapi bila aku tengok balik,lebih baik memilih teman hidup yg mencintai dan menyayangi kita,walaupun kita belum kenal lagi hati budi dia..halalkan dulu,then baru la bermula proses perkenalan ..ala-ala bercinta lepas nikah la gituu...lebih barokah dan nak buat apa pun xpe sebab dah halal..

berbanding dengan memilih teman hidup yang kita sendiri sayang dan cinta,....aku x nafikan apa2..tapi pada aku,bila dah bercinta dulu takut nanti kalau dah beberapa tahun kahwin,perkahwinan akan jadi hambar..mula bosan sebab segala-gala kenangan dan kemanisan hubungan tu dah dikongsi sewaktu belum berkahwin...
tapi bukanlah semua pasangan yg bercinta dulu sebelum kahwin akan jadi begitu...ni hanya pandangan aku je,berdasarkan apa yang aku lihat..hehe jangan lepas ni ade yang takut nak kahwin sebab baca entri aku ni dah ler...^_^

ape-ape pun,nak bercinta tu boleh je..tapi berlandaskan syariat la..ade batas-batas yang perlu di jaga..tapi kan lebih elok kalau halalkan terus hubungan tu,ye tak?..Allah redha,hubungan pun diberkati..syaitan pun meraung tengok anak keturunan nabi Adam mendirikan rumah tangga...
perkahwinan itu sunnah..,remember that..=)

Tiada ulasan: